-
20 March 2013
Na de banken: de rechtbankenAdvertentie geplaatst in Haarlems Dagblad van 20-03-2013
Nederland is niet meer wat het een eeuw lang geweest is: voorbeeld qua financiën, economie en rechtspraak. Sinds kort is dit ideaalbeeld vergruisd en slaat zelfs de pers alarm. Te laat. Met name NRC Handelsblad publiceert hele katerns. Laatstelijk zelfs 2 binnen 1 week. Uiteraard met artikelen van hooggeleerden met onheilspellende koppen. In NRC weekend van 9/10 februari jl. schrijft hoogleraar Roel Beetsma: Aanpak banken crisis baart een stilzwijgend kartel met daarboven “Nationalisatie SNS Reaal. De Nederlandse bankensector moest meedoen in de grote wereld. Na vijf jaar crisis blijkt dat faliekant mislukt.”
Lees in de PDF het hele artikel. -
14 May 2013
Hoera! Nederland in de Top 10 (van slechtst presterende economieën ter wereld)(Advertentie geplaatst in Haarlems Dagblad d.d. 15-05-2013)
Dat is de titel van welingelichtekringen.nl (WEL.NL) geschreven door Gerard Driehuis. Ik neem over uit Table 2 - World’s Slowest Growing Economies - Rank By 2013 GDP Growth (bron IMF). Het betreft in totaal 40 landen.Hoera! Nederland in de Top 10 (kopie-advertentie)
-
30 August 2012
NMa ziende blind en horende doofFonteijn, opvolger Kalbfleisch, geen waakhond maar zielig keffertje
Advertentie, geplaatst in Trouw van 30-08-2012 en Haarlems Dagblad van 31-08-2012
Stel dat Bill Clinton zijn historische woorden (“I did not have sex with that woman”) iets anders had gekozen: "Ik heb inderdaad seks met deze vrouw gehad, maar niet met de bedoeling om Hillary te bedriegen." In het NMa-rapport dat Schiphol vrijpleit van misbruik van haar machtspositie in de grondoorlog met Chipshol, schrijft plv. NMa-directeur Aad Kleijweg iets soortgelijks: “Dat Schiphol overheidsbesluiten heeft beïnvloed, wordt door haar niet ontkend, [maar] er zijn geen aanwijzingen dat het Schiphol daarbij te doen was om Chipshol uit te sluiten als vastgoedconcurrent.” In een persbericht d.d 20 augustus jl. concludeert de NMa: “De klacht die gebiedsontwikkelaar Chipshol hierover bij de NMa heeft ingediend wordt na uitgebreid onderzoek afgewezen.”NMa ziende blind en horende doof (kopie advertentie)
-
26 September 2011
NMa (ondeskundig en) partijdig
Neem een voorbeeld aan het objectieve Vriesman-rapport over Schiphol!Advertentie geplaatst in het NRC van 26-09-2011
Onmiddellijk na het gedwongen vertrek van NMa-voorzitter Kalbfleisch, beschuldigd van meineed, heeft Chipshol een klacht ingediend over de jarenlange stelselmatige tegenwerking door Schiphol, in de verwachting dat bij de NMa een andere wind zou waaien. Tot onze teleurstelling werd onze uitstekend onderbouwde klacht van 47 blz. en 46 producties afgewezen. Niet met harde feiten maar via 13 soms lachwekkende vragen die getuigen van onwil en partijdigheid. Op enkele ga ik in.Advertentie 'NMa (ondeskundig en) partijdig'
-
28 January 2009
COMMISSIE VRIESMAN: VEEL KRITIEK OP SCHIPHOL EN OVERHEDENJP: Eurlings verhindert oplossing conflict
Advertentie, geplaatst in NRC van 28-01-2009 en Haarlems Dagblad van 29-01-2009
Donderdag 29 januari presenteert de Commissie Vriesman haar rapport met veel kritiek op Schiphol en de overheid aan de Ministers van V&W en VROM in Nieuwspoort. Inleiding: "Op 23 januari 2008 discussieerde Minister Eurlings met de Tweede Kamer over het Groenenbergterrein, dat aanleiding is geweest voor spanningen tussen de luchthaven, overheden en de particuliere grondeigenaar en ontwikkelaar Chipshol. De discussie bracht de minister tot de toezegging dat een onafhankelijke commissie zou adviseren over de relatie tussen luchthavens en de ruimtelijke en economische ontwikkeling, in bredere zin en toekomstgericht. Samen met zijn collega Minister Cramer heeft hij via een besluit van 13 juni 2008 de instelling van de Commissie Ruimtelijk Ontwikkeling Luchthavens (CROL) bekend gemaakt".COMMISSIE VRIESMAN: VEEL KRITIEK OP SCHIPHOL EN OVERHEDEN
-
27 June 2012
Advertentie Jan Poot in Trouw: Luchtverkeersleiding Nederland levensgevaarlijk en onbetrouwbaarAdvertentie in Trouw en Haarlems Dagblad d.d. 28-06-2012
Levensgevaarlijke fout Schiphol luidt het artikel van Paul Eldering in de Telegraaf van afgelopen vrijdag. Ondertitel: Vliegtuigen van gesloten baan vertrokken. Dat is alarmerend, maar niks nieuws voor de Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL). Twee jaar geleden op 12 juli publiceerde ik al in NRC mijn advertentie LVNL veroorzaakte bijna een dubbele KLM-vliegramp. Kort daarvoor was mij bekend geworden dat op 10 februari 2010 een KLM Boeing 737 opgestegen was vanaf een taxibaan parallel aan de startbaan. Een fout van de piloot. Hoe dan ook een fout van de LVNL, die toestemming voor de start heeft gegeven terwijl het toestel zich niet op de startbaan maar op de taxibaan bevond. Daarbij de piloot zelfs tot spoed gemaand heeft een KLM jumbo (aantal passagiers onbekend) te passeren die ook op het punt stond om te starten, dus een extra risico.Advertentie 'LVNL levensgevaarlijk en onbetrouwbaar'
-
9 July 2010
LVNL veroorzaakte bijna een dubbele KLM-vliegrampAdvertentie, geplaatst in NRC van 12-07 en Haarlems Dagblad van 13-07-2010
Bijna elke volwassene kan zich nog de verschrikkelijke vliegramp op Tenerife herinneren. Op zondag 27 maart 1977 startte het KLM-vliegtuig de Rijn vanaf de enige startbaan, terwijl het Pan Am-vliegtuig Clipper Victor daarop nog taxiede. Het was slecht zicht: dichte mist. De luchtverkeersleiding had geen toestemming voor de start van de Rijn gegeven, trof dus geen schuld. Geen van de KLM-passagiers (334) noch bemanningsleden (14) overleefden de botsing. Van de 380 Pan Am-passagiers overleefden er slechts 54 en 7 van de 16 bemanningsleden. In totaal waren er dus 583 doden. Gelukkig is 33 jaar later de KLM een dubbele vliegramp bespaard gebleven. Op Schiphol is nl. op woensdag 10 februari, omstreeks 17.00 uur een Boeing 737 van de KLM (aantal passagiers onbekend) opgestegen. Vanaf een taxibaan parallel aan de startbaan, in plaats vanaf de startbaan. Een fout van de piloot? Hoe dan ook een fout van Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL), die toestemming voor de start heeft gegeven, terwijl het toestel zich niet op de startbaan, maar op de taxibaan bevond. Daarbij de piloot zelfs tot spoed gemaand heeft een KLM jumbo (aantal passagiers onbekend) te passeren, die ook op het punt stond om te starten, dus een extra risico. Stel je voor dat de 737 op de 747 gebotst was. En dat op de thuishaven van de KLM. Bij goed zicht, het was niet zwaar mistig, zoals op Tenerife. Als excuus is aangevoerd dat het gesneeuwd had. Uit een e-mailbericht neem ik over "Winter yes, but more than 24 HRS since snowfall. And oh yes, it was sky clear". Voor de KLM zou het niet bij een dubbele vliegramp gebleven zijn. Haar bestaan zou dan zelfs op het spel gestaan hebben. Niet voor niets heeft de directie een spoedvergadering met alle piloten belegd.LVNL veroorzaakte bijna een dubbele KLM-vliegramp
-
20 May 2007
Luchtverkeersleiding Nederland betrouwbaar?Advertentie, geplaatst in De Volkskrant en Haarlems Dagblad van 08-02-2007.
Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) heeft conform de Wet Luchtvaart o.a. als doel "de zo groot mogelijke veiligheid van het luchtverkeer in het vluchtinformatiegebied Amsterdam". Over haar prestaties en beleid dient zij verantwoording af te leggen aan de Minister van V&W. LVNL presenteert zichzelf als "Een bedrijf dat zich open verantwoordt over zijn prestaties". Veiligheid moet dus bij LVNL voorop staan. Zo gezien is het ongelofelijk dat deze veiligheidsdienst, althans de top, welbewust en stelselmatig een bouwplan heeft verhinderd met een onterecht beroep op de veiligheid van het vliegverkeer, reeds vanaf 1996. -
4 July 2012
Serie van 5 advertenties, maart 2012Onderstaand is een serie van 5 advertenties onder de titel "Chipshol bestraft voor 7 voorstellen om Schiphol luchthaven nr. 1 te maken", geplaatst in maart 2012. De laatste advertentie heeft als titel "Nederland gestraft wegens verzet om Schiphol luchthaven nr. 1 te maken".
-
1 March 2012
Chipshol bestraft voor 7 voorstellen om Schiphol luchthaven nr. 1 te maken (deel 1)Advertentie, geplaatst in Trouw en Haarlems Dagblad van 2 maart 2012
Wat is er aan de hand met de rechtspraak in Nederland? Een rechtspraak die niet straft maar beloont, topcrimineel J. van V. zelfs complimenteert? (zie mijn vorige advertentie d.d. 10 februari jl.) Vergelijk daarmee hoe Chipshol door de rechterlijke MACHT is behandeld, ten gunste van staatsbedrijf Schiphol. Onze inzet in het belang van Schiphol en Nederland is niet beloond maar bestraft, ten koste van werkgelegenheid en een miljardenschade, ook aan belastingopbrengsten. Het begon in 1994 met de liegende rechter Westenberg, resulterend in zijn ‘doodvonnis’ over Chipshol van 3 mei 1996. Daartoe aangezet door zijn vriend Kalbfleisch, destijds eveneens vice-president van de Haagse rechtbank, ten gunste van diens zakenvriend Van Andel, onze voormalige financieel directeur. Wat waren onze ‘misdaden’? Dat waren onze 7 voorstellen om van Schiphol nr. 1 te maken.Ruim 20 jaar geleden introduceerde Jan Poot dit Taxi 2000-concept...
HM de Koningin stapte er in januari uit, niet op Schiphol maar in Abu Dhabi.
-
6 March 2012
Chipshol bestraft voor 7 voorstellen om Schiphol luchthaven nr. 1 te maken (deel 2)Advertentie, geplaatst in Trouw en Haarlems Dagblad d.d. 07-03-2012.
"Hoe kan je nou zeggen dat iemand die alle belangrijke procedures gewonnen heeft een querulant is"
Prof. mr. drs. H.P.J. Ophof, voormalig voorzitter Nauta Dutilh
In deel 1 heb ik gesteld dat Schiphol luchthaven nr. 1 had kunnen zijn als de top mijn 7 voorstellen van ruim 20 jaar geleden overgenomen had. Schiphol is niet de tweede economische motor geworden naast Europoort (regeringsbeleid vanaf eind 1980) ten koste van werkgelegenheid en miljarden schade aan Chipshol, Schiphol én Nederland, met name aan gederfde cumulatieve belastingopbrengsten uit gemiste high-tech. Ik eindigde mijn advertentie met de vraag "Hoe houdt Chipshol deze strijd al bijna 20 jaar vol tegen zo'n oppermachtige overmacht? Want Schiphol staat niet alleen maar wordt gesteund door 10 stuk voor stuk machtige partijen waaronder 3 ministers!" Wie zijn dat? En wat hebben zij écht misdaan?Chipshol bestraft voor 7 voorstellen (deel 2)
-
12 March 2012
Chipshol bestraft voor 7 voorstellen om Schiphol luchthaven nr. 1 te maken (deel 3)Advertentie geplaatst in Trouw d.d. 13-03-2012
“Winnen is niet altijd de beste strategie.”
Peter Wakkie, 30 jaar advocaat bij De Brauw
In deel 1 heb ik toegelicht hoe en waarom 7 voorstellen om Schiphol luchthaven nr. 1 te maken zijn tegengewerkt. In deel 2 door wie, nl. door (1) Schiphol, gesteund door 10 machtige partijen (2) LVNL, (3) Noord-Holland, (4) Haarlemmermeer, (5) V&W, (6) VROM, (7) Justitie, (8) Financiën, (9) NMa, (10) Coopers en (11) KPMG. Machtige tegenstanders zijn thans de VVD-ministers Schultz van Haegen van Infrastructuur & Milieu en Opstelten van Veiligheid & Justitie. Niet te vergeten het partijdige en gevreesde staatsorgaan NMa onder CEO (en VVD'er) Kalbfleisch, vanaf zijn benoeming in 2003 tot medio 2011, afgetreden op beschuldiging van meineed. Ik eindigde met de vraag "Wie is uiteindelijk de belangrijkste tegenstander? De Staat die niet voor de miljardenschade wil opdraaien! Justitie en rechtspraak zijn daarin oppermachtig, maar worden daarbij geholpen door de twee belangrijkste advocatenkantoren. Welke? 1) De Brauw oppermachtig met inzet van 10 advocaten, als ik Wakkie meereken. 2) De Landsadvocaat. Eigenlijk 3 met Stibbe erbij."Chipshol bestraft voor 7 voorstellen (deel 3)
-
19 March 2012
Chipshol bestraft voor 7 voorstellen om Schiphol luchthaven nr . 1 te maken (deel 4)Advertentie geplaatst in Trouw en Haarlems Dagblad d.d. 19-03-2012
“Meineed raakt kern van rechtersambt” Folkert Jensma, voormalig hoofdredacteur NRC Handelsblad
Dat Chipshol (opgericht 31 oktober 1986, Reformatiedag) nog bestaat, is een wonder. Het heeft de onophoudelijke aanvallen van de Staat overleefd. De Staat die miljoenen euro’s belastinggeld inzet om Chipshol door de Landsadvocaat en machtige advocatenkantoren als De Brauw en Stibbe kapot te procederen. Tevergeefs. Zoals ook aanvallen van Coopers (thans PWC) om Chipshol onderuit te halen werden weerstaan. Dit accountantskantoor is in 1994 en 1995 (in hoger beroep) mét topman Van Luijk veroordeeld wegens wangedrag in onze zaak. Van Luijk werd daardoor geen topman van de door hem voorbereide PWC-fusie. Hij heeft regelmatig contact met Nijhuis, die hem bij PWC opvolgde en in januari 2009 CEO van Schiphol werd.Chipshol bestraft voor 7 voorstellen (deel 4)
-
25 March 2012
Nederland gestraft wegens verzet om Schiphol luchthaven nr. 1 te maken (deel 5)Advertentie, geplaatst in Trouw d.d. 26 maart 2012 en Haarlems Dagblad d.d. 27 maart 2012
“The Netherlands and the euro ... A VERY UN DUTCH DEFICIT ...The normally upright Dutch face a fiscal axe and possibly an early election.” The Economist March 10th 2012
Nederland gestraft? waarom? Omdat uiteindelijk Nederland nog erger gestraft wordt dan Chipshol wegens het verzet van Schiphol en de overheid tegen mijn 7 voorstellen om onze luchthaven nr. 1 te maken. Bijna 25 jaar geleden voorgesteld in mijn rapport Schiphol luchthaven nr. 1. voorwaarde is een centrum van internationale allure, de Airport City Badhoevedorp, wil Schiphol niet afzakken tot een regionale luchthaven. thans reeds ver op weg omlaag.Nederland gestraft wegens verzet... (kopie-advertentie)
-
6 July 2012
Extra startbanen vs. start van extra banenSchiphol heeft meer startbanen dan luchthavens die veel meer passagiers verwerken, en deze startbanen zijn ook nog eens 'tangentieel' aangelegd. Dat wil zeggen: in alle windrichtingen, zodat aanvlieg- en vertrekroutes elkaar op allerlei manieren kruisen. Dat levert regelmatig gevaarlijke situaties op, maar het zorgt er ook voor dat vrijwel iedereen in de wijde omgeving van Schiphol last heeft van vliegtuiglawaai. Volgens Schiphol kan dat niet anders, vanwege de wind- en weersomstandigheden in Nederland. Jan Poot heeft tientallen mainports in de wereld bestudeert en probeert al meer dan 20 jaar de Nederlandse overheid en de directie van Schiphol tot het inzicht te brengen dat het anders kan, en moet. Over dit onderwerp plaatste hij in 1995 en later in 2008 onder meer een aantal grote advertenties in landelijke dagbladen.
-
4 April 2008
Eurlings loopjongen van Cerfontaine
anders gezegd V&W werktuig Schiphol Real Estate ten koste van
- vul maar in - bewoners, bedrijfsleven, belastingbetaler, ...Advertentie, geplaatst in Volkskrant op 07-04-2008 en in Haarlems Dagblad op 08-04-2008.
De minister van V&W, in feite Schiphol, heeft onlangs een smadelijke en gevoelige nederlaag geleden. Gedeputeerde Staten van Noord-Holland hebben immers door het verzet van bewoners en gemeenten in Noord- en Zuid-Holland en bedrijven in de Schipholregio de eerder toegezegde verlenging van de reservering van de 2e Kaagbaan ingetrokken. De Telegraaf, overigens Schiphol goedgezind, heeft daarover op 31 maart jl. een vervelend hoofdartikel met als kop "Wachten" gepubliceerd. "Het probleem ("lang wachten voor zoiets simpels als een paspoort controle") is pijnlijk en gênant omdat Schiphol zichzelf te pas en te onpas presenteert als hypermodern en helemaal toegerust op de toekomst. Daarom moet groei geen enkel probleem zijn, zo vindt de luchthaven. Inmiddels is de bevolking van Noord- en Zuid-Holland de stuipen op het lijf gejaagd met plannen voor nog meer landingsbanen, nog meer vliegtuigen en dus nog meer geluidsoverlast."Eurlings loopjongen van Cerfontaine
-
13 March 2008
Oproep aan Statenleden (en bewoners) Noord-Holland:
Voorkom aanleg van wéér een extra startbaan Schiphol(advertentie verschenen in de HDC-dagbladen in heel Noord-Holland op 14 maart 2008)
"Het is een goede dag voor de belastingbetalers en een slechte dag voor de advocatenkantoren." Dat zei VVD-gedeputeerde Hooijmaijers triomfantelijk maar terecht in het NOS Journaal van 16 februari 2007 na de ondertekening van een samenwerkingsovereenkomst met gebiedsontwikkelaar Chipshol op 15 februari vorig jaar. Hiermee kwam een einde aan het jarenlang voortslepende kostbare conflict waarin Noord-Holland al 4 keer veroordeeld was. Twee keer door de Raad van State (2001 en 2002), 1 keer door de rechtbank Haarlem (2004) resp. het Gerechtshof Amsterdam (2005). Door de schikking nam Chipshol genoegen met een schadeuitkering van € 12 miljoen, hoewel de werkelijke schade veel hoger was.Oproep aan Statenleden (en bewoners) van Noord-Holland
-
25 February 2008
Schiphol: extra startbaan of start van extra banen? (2) Het toneelstuk van de politiekDat Schiphol-baas Cerfontaine onlangs zijn eigen minister Eurlings een onbenul in luchtvaartzaken noemde, gaat erg ver en is in feite een belediging. Als de minister een gebrek aan kennis heeft, heeft hij dit aan zichzelf te wijten. Mijn eerdere advertenties 'Top Schiphol: gewogen en te licht bevonden', ook te vinden in mijn boek Grondoorlog, zijn instructief en onthullend. Bovendien heb ik de minister ter toelichting om een onderhoud verzocht, zonder reactie. Het heeft er alle schijn van dat deze minister het niet wil weten, of net als indertijd VVD-staatssecretaris Schultz van Haegen slechts eenzijdig geïnformeerd wenst te worden, met de bekende gevolgen. Waarschijnlijk wordt zij straks de nieuwe CEO van Schiphol, geheel in lijn met het tot op heden gevoerde beleid. Immers, gebrek aan kennis van zaken strekt tot aanbeveling.
Schiphol: extra startbaan of start van extra banen? (deel 2)
-
22 February 2008
Schiphol: extra startbaan of start van extra banen? (deel 1)
Ziende blind en horende doof: een roepende in de woestijnAdvertentie, geplaatst in Volkskrant en HD op 22-02-2008.
Schiphol is in oppervlak en aantal startbanen de grootste luchthaven ter wereld, maar verwerkt per baan het geringste aantal passagiers: een enorme grond- en kapitaalverspilling. Reeds 13 jaar geleden, in 1995, lichtte ik dit in een paginagrote advertentie in De Volkskrant met harde feiten toe. Ik waarschuwde de Tweede Kamer toen de aanleg van de zgn. 5e baan niet goed te keuren zonder vergelijkend onderzoek van internationale mainports. Als daaruit zou blijken dat een 5e baan noodzakelijk was, adviseerde ik aanleg in zee om geluidshinder voor steeds meer bewoners te voorkomen. De (overbodige) Polderbaan is echter, zonder onderzoek, toch doorgezet en mislukt. Dat kunt u lezen op mijn website en in het boek Grondoorlog dat u hier gratis kunt bestellen.Schiphol: extra startbaan of start van extra banen? (deel 1)
-
7 October 2005
Schiphol: extra startbanen of start van extra banen (Advertentie Chipshol in De Volkskrant, juni 1995!)"De politiek stond erbij, keek ernaar en liet het gebeuren." Jan Poot zou het nog vaak ondervinden. In 1995 debatteerde de Tweede Kamer over de aanleg van de 5e baan van Schiphol. Jan Poot plaatste daags ervoor een paginagrote advertentie in De Volkskrant om de politiek tot inkeer te brengen. Zijn oproep was niét gericht tegen de groei van Schiphol, integendeel. Hij bepleitte een beter groeiscenario voor Schiphol. Vriend en vijand erkennen inmiddels dat de Polderbaan niets heeft bijgedragen aan de groei van Schiphol, alleen aan de groei van de overlast. Hieronder de link naar de integrale tekst van de advertentie waar niemand naar wilde luisteren.
Advertentie Chipshol in De Volkskrant (juni 1995)
-
1 February 2012
KLM KIND VAN DE REKENING!
De dupe van Air France?Advertentie, geplaatst in Trouw d.d. 02-02-2012
Ik heb de afgelopen jaren in mijn advertenties veelvuldig kritiek geuit op bestuurders die de luchtvaart en de economie in ons land ernstig hebben geschaad. Zoals Cerfontaine, als CEO indertijd doodgraver van Schiphol, onder wiens bewind de luchthaven afzakte van nr. 8 tot nr. 14 in de wereld. En op voormalig minister Eurlings van Verkeer & Waterstaat. Alles wijst erop dat Eurlings’ desastreuze invloed op onze luchtvaart, werkgelegenheid en welvaart voortduurt sinds hij tot de KLM-directie is toegetreden.KLM Kind van de Rekening (kopie-advertentie)
-
28 January 2011
OPEN BRIEF AAN MINISTER-PRESIDENT RUTTE
Na verkwanseling KLM: nu Schiphol aan de beurt?Advertentie, geplaatst in NRC van 31-01-2011 en Haarlems Dagblad van 01-02-2011
Oordeel over Balkenende pakt positief uit luidt het FD-commentaar van 31 december 2010. Terecht stelt het FD: "Balkenende moest in 2003 Jan en alleman ervan overtuigen dat de Nederlandse concurrentiepositie in gevaar was en dat hard moest worden ingegrepen in de loonontwikkeling en in de sociale zekerheid." Inderdaad is dat zijn verdienste. Zo gezien is het des te meer te betreuren dat onze toenmalige Minister-President (de Staat als grootaandeelhouder van Schiphol) CEO Cerfontaine gesteund heeft in zijn fatale conflictpolicy tegen Chipshol. Onder diens bewind is Schiphol van luchthaven nr. 8 tot nr. 14 ter wereld afgezakt en De Gaulle gestegen van nr. 7 tot nr. 5. Balkenende heeft als MP geen enkele aandacht willen schenken aan mijn 5 rapporten over de luchthaven zoals Schiphol luchthaven nr. 1 van 1989 noch aan mijn brieven, de eerste reeds van 6 september 2002. Zelfs heeft hij geweigerd mij te woord te staan terwijl vriend en vijand onder de indruk zijn van mijn trackrecord (zie mijn boek Final Call). Mede door deze conflictpolicy, gesteund door de Staat, is Schiphol geen economische motor geworden en steeds verder afgezakt.Na verkwanseling KLM: nu Schiphol aan de beurt?
-
21 July 2010
Schiphol word s.v.p. eindelijk eens economische motor!Advertentie, geplaatst in NRC van 21-07-2010 en Haarlems Dagblad van 22-07-2010
In 1988 publiceerde ik Atlanta Airport voorbeeld Schiphol? In 1989 Schiphol luchthaven nr. 1. Onze nationale luchthaven heeft helaas Atlanta Airport niét als voorbeeld genomen. Dubai wél o.a. door overname van het parallelle banenstelsel, zij het met slechts 2 banen, binnenkort 5 banen. 20 jaar geleden was Dubai nog een zandbak. Reeds in 2007 passeerde Dubai Schiphol met vracht (1.668.506 ton, Schiphol 1.651.383). In 2009 ook al bijna met 41 miljoen passagiers, nog maar 3 miljoen minder dan Schiphol. Dubai heeft als doel een capaciteit van meer dan 160 miljoen passagiers in 2020 en is dan verreweg de drukste internationale luchthaven ter wereld. Onmogelijk?Schiphol word s.v.p. eindelijk eens economische motor!
-
2 December 2012
ARM NEDERLAND - DEEL 1
Liegen onder ede gesanctioneerd. Een privilege voor rechtersAdvertentie, geplaatst in Trouw van 3 december 2012 en Haarlems Dagblad van 4 december 2012
De meinedige rechters Westenberg en Kalbfleisch zijn bij vonnis van 23 november jl. vrijgesproken door rechter Krol van de rechtbank Utrecht. Zogenaamd wegens gebrek aan bewijs. Niet bestraft wegens meineed, hoewel bewezen door het Openbaar Ministerie op basis van niet mis te verstane verklaringen van meer dan één getuige. Dus niet alleen van mevrouw Van der Togt, 30 jaar in functie als griffier bij de Haagse rechtbank.Arm Nederland (deel 1) - kopie advertentie
-
9 December 2012
ARM NEDERLAND - DEEL 2
Belastingbetalers en werknemers boeten voor wanbeleid staatsbedrijf SchipholAdvertentie, geplaatst in Trouw van 10 december 2012 en Haarlems Dagblad van 11 december 2012
Deel 1 werd geplaatst op maandag 3 december
Elke Nederlander vraagt zich langzamerhand af hoeveel miljoenen Griekenland ons land gaat kosten. Niemand vraagt hoeveel miljarden het wanbeleid van Schiphol ons reeds gekost heeft en blijft kosten. Grotendeels door tegenwerking van mijn advies in mijn 2e rapport Schiphol luchthaven nr. 1 uit 1989, bijna 25 jaar oud maar nog steeds actueel. Sticht een Airport City ten zuiden van Badhoevedorp voor high tech bedrijven. Mogelijk resultaat: miljarden opbrengsten aan vennootschaps- en inkomstenbelasting, elk jaar weer, dus cumulatief. Bovendien extra werkgelegenheid voor 70.000 hooggekwalificeerde werknemers. Als dit advies opgevolgd was, dan waren thans de 2 extra bezuinigingen c.q. belastingverhogingen van 18 resp. 16 miljard overbodig. Minstens zo belangrijk, dan was de werkloosheid de laatste 5 jaar niet gestegen van 4,5% tot 6,4% terwijl het dieptepunt van de crisis nog niet in zicht is. En last but not least bezat Nederland dan een schat aan high tech experts ingevolge de vestiging van filialen van Amerikaanse high tech toppers, niet alleen Microsoft, als eerste gevestigd in ons Chipshol Park-Rijk.Arm Nederland (deel 2) - kopie advertentie
-
11 December 2012
ARM NEDERLAND - DEEL 3 De vette jaren van Nederland zijn voorbijAdvertentie, geplaatst in Trouw van 12 december 2012 en Haarlems Dagblad van 13 december 2012
Deel 2 werd geplaatst op maandag 10 december
Het is CEO nr. 4 Cerfontaine die aansprakelijk is voor de totale oorlog met Chipshol. Begonnen met het doordrukken van de Polderbaan. Een Pyrrhus-overwinning. Tegen het advies in mijn allereerste advertentie van medio 1995 Een extra startbaan of de start van extra banen. Hoewel Cerfontaine toegegeven heeft dat de overbodige Polderbaan een mislukking is, eiste hij desondanks in 2003 nog 2 extra banen, als eerste de 2e Kaagbaan (nr. 7). Bovendien heeft deze CEO januari 2003 om een bouwverbod op ons businesspark Groenenbergterrein verzocht aan staatssecretaris Schultz van Haegen omdat bebouwing ]desastreuze gevolgen voor de bereikbaarheid van de luchthaven zou hebben. Zuiver bedrog mede blijkens het verzoek van de luchthaven om intrekking van dit bouwverbod. Opmerkelijk onmiddellijk na de veroordeling van Schiphol door rechter Monster c.s. in 2005 tot vergoeding van alle schade. Het is dus Cerfontaine die welbewust voor de totale oorlog gekozen heeft en daardoor de doodgraver van Schiphol geworden is.Arm Nederland (deel 3) - kopie advertentie
-
17 April 2009
Schiphol: van mainport (hub*) tot regionale luchthaven? (deel 1)Advertentie, geplaatst in De Telegraaf van 20-04-2009 en Haarlems Dagblad van 21-04-2009.
Schiphol had luchthaven nr. 1 ter wereld kunnen worden als het een voorbeeld had genomen aan Atlanta. De Amsterdam/Schiphol-regio was dan dé toplocatie van Europa geworden. Door een verkeerd beleid van met name voormalig CEO Cerfontaine verliest Schiphol echter steeds meer terrein, is inmiddels al afgezakt van nr. 10 naar nr. 14.Schiphol: van mainport (hub*) tot regionale luchthaven?
-
20 April 2009
Schiphol: van mainport (hub*) tot regionale luchthaven (deel 2)Advertentie, geplaatst in De Telegraaf van 21-04-2009 en Haarlems Dagblad van 22-04-2009.
Deel 1 beschreef dat Schiphol welbewust niet koos voor hét voorbeeld Atlanta, de succesvolste luchthaven ter wereld dankzij 4 evenwijdige startbanen, maar voor Chicago O’Hare met 6 tangentiële startbanen, tegen de waarschuwing van haar directie. Schiphol is daardoor de minst efficiënte luchthaven ter wereld, ondanks de aantrekkelijke terminal. Na sterke groei tot 2000 is onze nationale luchthaven onder het bewind van Cerfontaine inmiddels afgezakt van nr. 10 naar nr. 14. De volgende drastische maatregelen zijn noodzakelijk:Schiphol: van mainport (hub*) tot regionale luchthaven (deel 2)
Schipholwanbeleid
De gemiste kansen voor Nederland