Schipholwanbeleid

De gemiste kansen voor Nederland

Schipholgate

Systematische tegenwerking door Schiphol en de Staat

Chipshol

Ambitieuze gebiedsontwikkelaar al 20 jaar 'kaltgestellt'

  • 9 May 2009
    ZEMBLA: Vrijstaat Schiphol, zondag 10 mei 2009 (VARA/NPS, Nederland 2)

    Chipshol waarschuwde bijna 15 jaar geleden politici, bestuurders en omwonenden in een paginagrote advertentie in de Volkskrant voor de Polderbaan. Tevergeefs. De Polderbaan werd een debacle. De politiek stond erbij, keek ernaar en liet het gebeuren.

    NB. Hoewel de geschiedenis leert dat men niets leert van de geschiedenis, waarschuwt Chipshol opnieuw. Nu voor de aanleg van de parallelle Kaagbaan. Omdat Schiphol nog een extra baan wil - al de 7e - heeft Minister Eurlings onder het motto "u vraagt wij draaien" recent de volkomen overbodige peperdure parallelle Kaagbaan gereserveerd. Een grote bedreiging voor rust en veiligheid van Amsterdammers en vele gemeenten in Noord- en Zuid-Holland. Bovendien rampzalig voor het vestigingsklimaat rond Schiphol.

    Zembla besteedde zondag 10 mei 2009 aandacht aan het ontstaan van de Polderbaan, interviewt daarin Chipshol-directeur Peter Poot, en constateerde dat Schiphol al jarenlang haar eigen gang kan gaan en dankzij de aanleg en reservering van overbodige startbanen steeds meer veranderd is van luchthaven in onroerendgoedbedrijf.

    Get Microsoft Silverlight
    Bekijk de video in andere formaten.

    Lees verder ›