Schipholwanbeleid

De gemiste kansen voor Nederland

Schipholgate

Systematische tegenwerking door Schiphol en de Staat

Chipshol

Ambitieuze gebiedsontwikkelaar al 20 jaar 'kaltgestellt'

  • 4 July 2012
    Serie van 5 advertenties, maart 2012

    Onderstaand is een serie van 5 advertenties onder de titel "Chipshol bestraft voor 7 voorstellen om Schiphol luchthaven nr. 1 te maken", geplaatst in maart 2012. De laatste advertentie heeft als titel "Nederland gestraft wegens verzet om Schiphol luchthaven nr. 1 te maken".

  • 1 March 2012
    Chipshol bestraft voor 7 voorstellen om Schiphol luchthaven nr. 1 te maken (deel 1)

    Advertentie, geplaatst in Trouw en Haarlems Dagblad van 2 maart 2012

    Wat is er aan de hand met de rechtspraak in Nederland? Een rechtspraak die niet straft maar beloont, topcrimineel J. van V. zelfs complimenteert? (zie mijn vorige advertentie d.d. 10 februari jl.) Vergelijk daarmee hoe Chipshol door de rechterlijke MACHT is behandeld, ten gunste van staatsbedrijf Schiphol. Onze inzet in het belang van Schiphol en Nederland is niet beloond maar bestraft, ten koste van werkgelegenheid en een miljardenschade, ook aan belastingopbrengsten. Het begon in 1994 met de liegende rechter Westenberg, resulterend in zijn ‘doodvonnis’ over Chipshol van 3 mei 1996. Daartoe aangezet door zijn vriend Kalbfleisch, destijds eveneens vice-president van de Haagse rechtbank, ten gunste van diens zakenvriend Van Andel, onze voormalige financieel directeur. Wat waren onze ‘misdaden’? Dat waren onze 7 voorstellen om van Schiphol nr. 1 te maken.

    Lees verder ›

    Taxi 2000, still uit video

    Ruim 20 jaar geleden introduceerde Jan Poot dit Taxi 2000-concept...

    HMS de Koningin in Abu Dhabi

    HM de Koningin stapte er in januari uit, niet op Schiphol maar in Abu Dhabi.

  • 6 March 2012
    Chipshol bestraft voor 7 voorstellen om Schiphol luchthaven nr. 1 te maken (deel 2)

    Advertentie, geplaatst in Trouw en Haarlems Dagblad d.d. 07-03-2012.

    "Hoe kan je nou zeggen dat iemand die alle belangrijke procedures gewonnen heeft een querulant is"
    Prof. mr. drs. H.P.J. Ophof, voormalig voorzitter Nauta Dutilh

    In deel 1 heb ik gesteld dat Schiphol luchthaven nr. 1 had kunnen zijn als de top mijn 7 voorstellen van ruim 20 jaar geleden overgenomen had. Schiphol is niet de tweede economische motor geworden naast Europoort (regeringsbeleid vanaf eind 1980) ten koste van werkgelegenheid en miljarden schade aan Chipshol, Schiphol én Nederland, met name aan gederfde cumulatieve belastingopbrengsten uit gemiste high-tech. Ik eindigde mijn advertentie met de vraag "Hoe houdt Chipshol deze strijd al bijna 20 jaar vol tegen zo'n oppermachtige overmacht? Want Schiphol staat niet alleen maar wordt gesteund door 10 stuk voor stuk machtige partijen waaronder 3 ministers!" Wie zijn dat? En wat hebben zij écht misdaan?

    Lees verder ›

    Chipshol bestraft voor 7 voorstellen (deel 2)

  • 12 March 2012
    Chipshol bestraft voor 7 voorstellen om Schiphol luchthaven nr. 1 te maken (deel 3)

    Advertentie geplaatst in Trouw d.d. 13-03-2012

    “Winnen is niet altijd de beste strategie.”
    Peter Wakkie, 30 jaar advocaat bij De Brauw


    In deel 1 heb ik toegelicht hoe en waarom 7 voorstellen om Schiphol luchthaven nr. 1 te maken zijn tegengewerkt. In deel 2 door wie, nl. door (1) Schiphol, gesteund door 10 machtige partijen (2) LVNL, (3) Noord-Holland, (4) Haarlemmermeer, (5) V&W, (6) VROM, (7) Justitie, (8) Financiën, (9) NMa, (10) Coopers en (11) KPMG. Machtige tegenstanders zijn thans de VVD-ministers Schultz van Haegen van Infrastructuur & Milieu en Opstelten van Veiligheid & Justitie. Niet te vergeten het partijdige en gevreesde staatsorgaan NMa onder CEO (en VVD'er) Kalbfleisch, vanaf zijn benoeming in 2003 tot medio 2011, afgetreden op beschuldiging van meineed. Ik eindigde met de vraag "Wie is uiteindelijk de belangrijkste tegenstander? De Staat die niet voor de miljardenschade wil opdraaien! Justitie en rechtspraak zijn daarin oppermachtig, maar worden daarbij geholpen door de twee belangrijkste advocatenkantoren. Welke? 1) De Brauw oppermachtig met inzet van 10 advocaten, als ik Wakkie meereken. 2) De Landsadvocaat. Eigenlijk 3 met Stibbe erbij."

    Lees verder ›

    Chipshol bestraft voor 7 voorstellen (deel 3)

  • 19 March 2012
    Chipshol bestraft voor 7 voorstellen om Schiphol luchthaven nr . 1 te maken (deel 4)

    Advertentie geplaatst in Trouw en Haarlems Dagblad d.d. 19-03-2012

    “Meineed raakt kern van rechtersambt” Folkert Jensma, voormalig hoofdredacteur NRC Handelsblad

    Dat Chipshol (opgericht 31 oktober 1986, Reformatiedag) nog bestaat, is een wonder. Het heeft de onophoudelijke aanvallen van de Staat overleefd. De Staat die miljoenen euro’s belastinggeld inzet om Chipshol door de Landsadvocaat en machtige advocatenkantoren als De Brauw en Stibbe kapot te procederen. Tevergeefs. Zoals ook aanvallen van Coopers (thans PWC) om Chipshol onderuit te halen werden weerstaan. Dit accountantskantoor is in 1994 en 1995 (in hoger beroep) mét topman Van Luijk veroordeeld wegens wangedrag in onze zaak. Van Luijk werd daardoor geen topman van de door hem voorbereide PWC-fusie. Hij heeft regelmatig contact met Nijhuis, die hem bij PWC opvolgde en in januari 2009 CEO van Schiphol werd.

    Lees verder ›

    Chipshol bestraft voor 7 voorstellen (deel 4)

  • 25 March 2012
    Nederland gestraft wegens verzet om Schiphol luchthaven nr. 1 te maken (deel 5)

    Advertentie, geplaatst in Trouw d.d. 26 maart 2012 en Haarlems Dagblad d.d. 27 maart 2012

    “The Netherlands and the euro ... A VERY UN DUTCH DEFICIT ...The normally upright Dutch face a fiscal axe and possibly an early election.” The Economist March 10th 2012

    Nederland gestraft? waarom? Omdat uiteindelijk Nederland nog erger gestraft wordt dan Chipshol wegens het verzet van Schiphol en de overheid tegen mijn 7 voorstellen om onze luchthaven nr. 1 te maken. Bijna 25 jaar geleden voorgesteld in mijn rapport Schiphol luchthaven nr. 1. voorwaarde is een centrum van internationale allure, de Airport City Badhoevedorp, wil Schiphol niet afzakken tot een regionale luchthaven. thans reeds ver op weg omlaag.

    Lees verder ›

    Nederland gestraft wegens verzet... (kopie-advertentie)