Schipholwanbeleid

De gemiste kansen voor Nederland

Schipholgate

Systematische tegenwerking door Schiphol en de Staat

Chipshol

Ambitieuze gebiedsontwikkelaar al 20 jaar 'kaltgestellt'

  • 1 February 2012
    KLM KIND VAN DE REKENING!
    De dupe van Air France?

    Advertentie, geplaatst in Trouw d.d. 02-02-2012

    Ik heb de afgelopen jaren in mijn advertenties veelvuldig kritiek geuit op bestuurders die de luchtvaart en de economie in ons land ernstig hebben geschaad. Zoals Cerfontaine, als CEO indertijd doodgraver van Schiphol, onder wiens bewind de luchthaven afzakte van nr. 8 tot nr. 14 in de wereld. En op voormalig minister Eurlings van Verkeer & Waterstaat. Alles wijst erop dat Eurlings’ desastreuze invloed op onze luchtvaart, werkgelegenheid en welvaart voortduurt sinds hij tot de KLM-directie is toegetreden.

    Lees verder ›

    KLM Kind van de Rekening (kopie-advertentie)

  • 28 January 2011
    OPEN BRIEF AAN MINISTER-PRESIDENT RUTTE
    Na verkwanseling KLM: nu Schiphol aan de beurt?

    Advertentie, geplaatst in NRC van 31-01-2011 en Haarlems Dagblad van 01-02-2011

    Oordeel over Balkenende pakt positief uit luidt het FD-commentaar van 31 december 2010. Terecht stelt het FD: "Balkenende moest in 2003 Jan en alleman ervan overtuigen dat de Nederlandse concurrentiepositie in gevaar was en dat hard moest worden ingegrepen in de loonontwikkeling en in de sociale zekerheid." Inderdaad is dat zijn verdienste. Zo gezien is het des te meer te betreuren dat onze toenmalige Minister-President (de Staat als grootaandeelhouder van Schiphol) CEO Cerfontaine gesteund heeft in zijn fatale conflictpolicy tegen Chipshol. Onder diens bewind is Schiphol van luchthaven nr. 8 tot nr. 14 ter wereld afgezakt en De Gaulle gestegen van nr. 7 tot nr. 5. Balkenende heeft als MP geen enkele aandacht willen schenken aan mijn 5 rapporten over de luchthaven zoals Schiphol luchthaven nr. 1 van 1989 noch aan mijn brieven, de eerste reeds van 6 september 2002. Zelfs heeft hij geweigerd mij te woord te staan terwijl vriend en vijand onder de indruk zijn van mijn trackrecord (zie mijn boek Final Call). Mede door deze conflictpolicy, gesteund door de Staat, is Schiphol geen economische motor geworden en steeds verder afgezakt.

    Lees verder ›

    Na verkwanseling KLM: nu Schiphol aan de beurt?

  • 21 July 2010
    Schiphol word s.v.p. eindelijk eens economische motor!

    Advertentie, geplaatst in NRC van 21-07-2010 en Haarlems Dagblad van 22-07-2010

    In 1988 publiceerde ik Atlanta Airport voorbeeld Schiphol? In 1989 Schiphol luchthaven nr. 1. Onze nationale luchthaven heeft helaas Atlanta Airport niét als voorbeeld genomen. Dubai wél o.a. door overname van het parallelle banenstelsel, zij het met slechts 2 banen, binnenkort 5 banen. 20 jaar geleden was Dubai nog een zandbak. Reeds in 2007 passeerde Dubai Schiphol met vracht (1.668.506 ton, Schiphol 1.651.383). In 2009 ook al bijna met 41 miljoen passagiers, nog maar 3 miljoen minder dan Schiphol. Dubai heeft als doel een capaciteit van meer dan 160 miljoen passagiers in 2020 en is dan verreweg de drukste internationale luchthaven ter wereld. Onmogelijk?

    Lees verder ›

    Schiphol word s.v.p. eindelijk eens economische motor!